خانهدرب و پنجره آلومینیومی

بسیاری از ما، درب و پنجره‌های آلومینیومی قدیمی را به یاد داریم. این درب و پنجره‌ها، اولین نسل از درب و پنجره‌های غیرآهنی بودند، که عایق بهتری نسبت به پنجره‌های آهنی داشتند و به همین دلیل، پس از ورود به بازار، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

در سال‌های اخیر و پس از گذشت دهه‌ها، از ورود پروفیل‌های آلومینیومی به بازار درب و پنجره دوجداره، با پیشرفت تکنولوژی، درب و پنجره‌ دوجداره آلومینیومی جدیدی تولید می‌شوند. یکی از این درب و پنجره‌های جدید دوجداره، درب و پنجره دوجداره آلومینیومی  (پروفیل آلومینیوم ) است.

درب و پنجره‌های آلومینیومی جدید، با داشتن ویژگی‌های به روز، حتی از پنجره‌های پی وی سی و یو پی وی سی نیز بهتر هستند. تجربه نشان داده است، که استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی برای درب و پنجره دوجداره، علاوه بر اینکه مقرون به صرفه‌تر است، با محیط زیست نیز سازگاری بیشتری دارد.

پروفیل‌های آلومینیومی، وقتی همراه با شیشه‌های دوجداره مورد استفاده قرار می‌گیرند، به صورت کامل عایق می‌شوند و دیگر سرما، گرما، گرد و غبار یا سر و صدا از آن‌ها نفوذ نمی‌کند.

23

پروفیل آلومینیومی چیست؟

از نظر لغوی، پروفیل به معنای ثابت بودن مقطع در طولی مشخص است. در دنیای فلزات و ساخت و ساز، پروفیل شامل انواع مختلفی است. اصلی‌ترین کاربرد پروفیل‌ها برای ساخت درب و پنجره‌های فلزی می‌باشد.

آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ با جلای فلزی، نرم، سبک و دارای قابلیت شکل‌پذیری زیاد است. از ویژگی‌های مهم آلومینیوم، سبک وزنی و قابلیت عدم زنگ‌زدگی می‌باشد. پروفیل اکستروژن آلومینیوم به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین بخش مصارف آلومینیوم به حساب می آید.

برای تولید پروفیل آلومینیوم، ابتدا ماده اولیه را که بیلت آلومینیومی نام دارد، تحت فشار بسیار بالا و درجه حرارت مناسب قرار می‌دهند. سپس آن را از میان قالب های مخصوصی حرکت می‌دهند.

به این ترتیب ماده اولیه تغییر شکل پیدا می‌کند و به اشکال مورد نظر درمی‌آید. به خاطر اعمال فرآیند حرارتی و فشار بالا روی فلز آلومینیوم، ماده اولیه کاملا تغییرشکل پیدا می‌کند و در نتیجه پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود.

درب و پنجره آلومینیومی دوجداره چیست؟

درب و ٖپنجره دوجداره آلومینیومی یا درب و پنجره‌های ساخته شده از پروفیل‌های آلومینیومی، نوعی از درب و پنجره‌ها هستند، که از گذشته تا زمان حال مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در واقع درب و پنجره آلومینیومی یکی از انواع قدیمی پنجره‌ها به حساب می‌آید، که نسل اول آن در زمان گذشته طرفداران بسیاری داشته است.

نسل اول درب و پنجره‌های آلومینیومی، با استفاده از میل‌گردهایی به هم متصل می‌شدند و امکان نداشت، که آن‌ها را تبدیل به درب و پنجره‌های دوجداره کرد.

به این ترتیب، برای بالا بردن کیفیت این جنس از درب و پنجره‌ها، نسل دوم آن‌ها که به درب و پنجره‌های اس تی معروف بود، تولید و وارد بازار شد. درب و پنجره‌های اس تی قابلیت دوجداره شدن را داشتند اما باز هم درزهایی در آن‌ها وجود داشت، که باعث می‌شد معایبی داشته باشند.

معایب درب و پنجره‌های آلومینیومی اس تی، به قدری بود، که دوجداره بودن آن‌ها را به چشم نمی‌آورد و باعث شد، که تولید کنندگان درب و پنجره‌ دو جداره آلومینیومی به فکر نوآوری جدید باشند.

امروزه، تولید کنندگان با توجه به همه تجربیاتی که از گذشته تا کنون کسب کرده‌اند، درب و پنجره‌های آلومینیومی بندینی را تولید کرده‌اند. درب و پنجره‌ دوجداره آلومینیومی بندینی، جدیدترین پروفیل تولیدی در کشورمان هستند، که قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی بسیار عالی و قابل قبول دارند.

ویژگی‌های مثبت پنجره‌های آلومینیومی چیست؟

پنجره‌ دوجداره آلومینیومی نسبت به سایر انواع پنجره‌ها برتری‌هایی دارد. پروفیل پنجره‌ دوجداره آلومینیومی مانند پنجره یو پی وی سی، شیمیایی نیستند و جزئی از طبیعت به حساب می‌آیند.

آلومینیوم بدون شک قوی‌ترین فلز در دسترس امروز بر روی زمین است. پنجره‌های آلومینیومی قادر به نگهداری از پنل‌های شیشه‌ای بزرگ هستند.

همچنین پنجره‌هایی که از جنس پروفیل آلومینیوم تولید می‌شوند، با توجه به ویژگی مقاومت در برابر خوردگی‌شان، نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی بعد نصب دارند. این نوع پنجره‌های دارای طیف رنگی وسیع و متنوعی هستند و با هر سلیقه‌ای جور درمی‌آیند.

به علاوه، پروفیل پنجره آلومینیومی معمولا قوی و پایدار هستند و قادر به مقاومت در برابر شدیدترین عناصر و تغییرات جوی می‌باشند. این پنجره‌ها دارای انعطاف‌پذیری فراوانی هستند و می‌توان آن‌ها را برای پنجره‌هایی با ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی کرد. همین موضوع باعث محبوب شدن این پروفیل در بین معماران و طراحان ساختمان شده است.

پروفیل‌های آلومینیومی برای پنجره‌ها، فریم‌های باریک‌تری در مقایسه با پروفیل‌های UPVC دارند و باعث می‌شوند نور بیشتری از پنجره به خانه وارد شود و این موضوع در زیباسازی و نورگیری فضای داخلی خانه موثر است.

نصب پنجره‌های آلومینیومی بندینی چگونه است؟

برای نصب درب و پنجره‌های بندینی جدید، درب و پنجره‌های قدیمی را درمی‌آورند. این کار معمولا توسط سازندها یا تکنسین‌های حرفه‌ای درب و پنجره صورت می‌گیرد. البته ممکن است، این کار به اندکی تخریب یا فعالیت بنایی نیاز داشته باشد، اما جای نگرانی نیست و حجم ریخت و پاش تعویض پنجره‌های قدیمی و نصب پنجره‌های جدید آلومینیومی بندینی بسیار ناچیز است.

پس از درآورده شدن پنجره‌های قدیمی، تکنسین‌های آموزش دیده، پنجره‌های جدید از جنس پروفیل آلومینیومی دوجداره را به جای پنجره‌های قدیمی نصب می‌کنند. این اتفاق علاوه بر اینکه باعث عایق شدن منزل یا محل کارتان می‌شود، جلوه و نمای تازه و زیبایی به این مکان خواهد داد.

چگونه از پنجره آلومینیومی بندینی نگهداری کنیم؟

نگهداری از پنجره‌های آلومینیومی بسیار آسان است. همین آسانی در نگهداری از این درب و پنجره‌ها، در واقع یکی از اصلی‌ترین خصوصیات مثبت آن‌ها به شمار می‌رود. برای نگهداری از درب یا پنجره آلومینیومی بندینی، فقط کافی است، که آن‌ها را تمیز کنید.

با وجود این، برای سرویس‌دهی طولانی مدت پنجره آلومینیومی، استفاده از خدمات دوره‌ای اضافی نیز توصیه می‌شود. همه کارهای مربوط به تعمیر و نگهداری و خدمات باید توسط متخصصان حرفه‌ای انجام شود تا آسیبی به قاب درب و پنجره شما وارد نشود.

عملیات تعمیر و خدمات، می‌تواند شامل نصب و تعویض یراق آلات، تعمیر اتصالات پروفیل آلومینیومی و بررسی دستگیره آن باشد. آن طور که کارشناسان توصیه می‌کنند، بهتر است درب و پنجره‌های آلومینیومی بندینی سالی دو بار، یک بار در فصل بهار و بار دیگر در فصل پاییز، سرویس شوند.

قیمت درب و پنجره آلومینیومی چگونه محاسبه می‌شود؟

روش محاسبه قیمت درب و پنجره دوجداره آلومینیومی به این صورت است، که قیمت با توجه به نوع پروفیل مصرفی و اندازه کل آلومینیوم مصرفی برای تعداد پنجره‌های مشخص، به صورت متر مربع محاسبه می‌شود.

به منظور محاسبه دقیق متر مربع پنجره آلومینیومی، لنگه بازشو و یراق آلات آن، باید نقشه دقیقی از درب و پنجره‌ها تهیه شود.

قیمت یراق‌آلات پنجره آلومینیومی بندینی نیز به صورت هر دست محاسبه می‌شود. قیمت یراق در پنجره آلومینیومی با توجه به وزن لنگه بازشو مشخص می‌شود. به این ترتیب برای محاسبه قیمت دقیق پنجره دوجداره بندینی آلومینیومی، حتما باید ابعاد پنجره و مقدار پروفیل مصرفی توسط نرم افزار مخصوص مشخص شود. این نرم افزار، که برای طراحی درب و پنجره کاربرد دارد، حجم دقیق کار را آنالیزمی‌کند.

نرم افزار با توجه به میزان پرت، که ممکن است در مقدار آلومینیوم مصرفی وجود داشته باشد، قیمت دقیق درب و پنجره‌های دوجداره بندینی را محاسبه می‌کند. نحوه محاسبه قیمت شیشه دوجداره نیز به صورت هر متر مربع است. یعنی قیمت روز، برای هر متر مربع از شیشه دوجداره محاسبه می‌شود.

ما درگروه صعتی آفری انواع درب و پنجره آلومینیومی را با تعهد به کیفیت، دوام، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش تولید می‌کنیم و ارائه می‌دهیم. جهت جلب رضایت شما عزیزان تمامی مواد اولیه از به نام‌ترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تهیه می‌شود. آپند با تولید فریم‌های زیبا و باکیفیت، به عنوان یک شرکت پیشرو در ایران شناخته می‌شود.

بنابراین برای بررسی زیباترین و جدیدترین مدل‌های درب و پنجره آلومینیومی بندینی می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما از هرگونه کمک و مشاوره به شما خوشنود خواهند شد. پس با ما تماس بگیرید.

با ما در ارتباط باشیدinfo@afari-holding.ir

ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبه 9 الی 17پنج شنبه ها 9 الی 13
دفتر مرکزی
تهران، خ ولیعصر، خ کاج آبادی

سـاختمان پارک، طبقه همکف
تلفکس
02173675000

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی آنلاین
09127779492

02122665434