خانهگروه صنعتی آفریتولید درب و پنجره آلومینیوم و UPVC

مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم

درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی و آلومینیومی از جمله درب‌ها و پنجره‌های محبوب در در دوره معاصر می‌باشند. بسیاری از افراد که به نوسازی و یا بازسازی منازل و خانه‌های خود می‌پردازند و یا بسیاری از مالکان و پیمانکاران در زمان ساخت و ساز ساختمان‌های مختلف به استفاده از درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی و یا آلومینیومی می‌پردازند. ولی با این حال، در بسیاری از مواقع انتخاب یکی از این دو مدل درب و پنجره برای بسیاری دشوار و سخت است. گاهی بسیاری از افراد در انتخاب میان درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی و یا یو پی وی سی دچار سردرگمی می‌شوند. از این رو، در این مطلب به مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم می‌پردازیم.

مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم

درب‌ها و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی

آلومینیوم رایج ترین متریال برای ساخت پروفیل درب و پنجره فلزی است. این متریال از گذشته تا به امروز در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به دلیل اینکه آلومینیوم وزن سبکی دارد به همین دلیل برای تولید درب و پنجره مناسب تر از سایر متریال‌ها مانند آهن است.

از دیگر متریال‌هایی که برای تولید درب و پنجره‌های دوجداره استفاده می‌شود، پروفیل UPVC است. یو پی وی سی نوعی پلاستیک فشرده و سخت است که هیچ گونه روان کننده‌ای به آن اضافه نشده است. به دلیل مقاومت بالایی که یو پی وی سی دارد، استفاده از این پروفیل در درب و پنجره سازی بسیار رایج است.

مزایا و معایب درب‌ها و پنجره‌های دوجداره UPVC و آلومینیومی

در ادامه مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم باید گفت هر کدام از درب‌ها و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی و یو پی وی سی دارای معایب و مزایا خاص خود می‌باشند. از جمله معایب و مزایایی این مدل از درب‌ها و پنجره‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

درب و پنجره آلومینیومی

مزایا
  • با محیط زیست سازگارتر است.
  • در عین سبکی از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • قابلیت عایق بودن در برابر دما و صوت
  • عمر مفید بالا و داشتن طرح‌ها و رنگ‌های مختلف
معایب
  • هزینه بالا نسبت به انواع مشابه
  • درزگیری سخت تر و دشوار نسبتت به UPVC
  • بالا بودن میزان اتلاف انرژی نسبت به سایر رقبا

درب و پنجره یو پی وی سی

مزایا
  • در برابر اکسید شدن مقاومت بالایی دارد.
  • اتلاف انرژی در این نوع درب و پنجره صفر است.
  • سبک و تنوع رنگ در طرح بالا
  • قیمت مناسب و تنوع برند و پروفیل
معایب
  • احتمال آسیب رسانی به محیط زیست
  • در تولید و نصب حساسیت بیشتری دارد.

مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم

در مورد مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم مطالب زیاد نوشته و گفته می‌شود. اما به صورت کلی و دقیق می‌توان تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که بین درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی و آلومینیومی وجود دارد، را به این صورت برشمرد:

  • مقاومت

اولین و شاید مهم ترین نکته‌ای که در بررسی و مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم جلب توجه می‌کند، میزان مقاومت آنهاست. درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و آتش نمی‌گیرند. در حالی که درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی در معرض حرارت بالا آتش می‌گیرند. به همین دلیل این درب‌ها و پنجره ها، آسیب پذیرتر می‌باشند. علاوه بر این ها، باید گفت که درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و دچار ساییدگی و خوردگی نمی‌شوند. در حالی که درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی مقاومت کمتری دارند و در برابر تغییرات جوی و آلودگی و غیره … بسیار آسیب پذیر هستند. این درب‌ها و پنجره‌ها به مرور دچار خوردگی و تغییر رنگ می‌شوند.

اولین و شاید مهم ترین نکته‌ای که در بررسی و مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم جلب توجه می‌کند، میزان مقاومت آنهاست. درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و آتش نمی‌گیرند.

  • عایق بودن در برابر دما و صدا

درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی به نوعی عایق هستند. این درب‌ها و پنجره‌ها از انتقال انرژی جلوگیری می‌کنند. در تولید و ساخت این نوع از درب‌ها و پنجره‌ها از پروفیل‌هایی چند حفره استفاده می‌شود. حفره‌های موجود در این پروفیل‌ها نوعی عایق هستند. اما درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی این خصوصیت را ندارند و بنابراین از قابلیت عایق بودن برخوردار نیستند. از این رو، این درب‌ها و پنجره‌ها گرما و حرارت را انتقال می‌دهند. البته در شرایط کنونی تلاش‌هایی برای عایق سازی درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی با استفاده از ماده تریال بریک انجام شده است. اما نتیجه صد در صدی و مطلوب هنوز حاصل نشده است.

  • تفاوت در آب بندی

در یو پی وی سی آب بندی خیلی بهتری وجود دارد. منظور از آب بندی بهتر این است که، در درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی پروفیل‌ها به هم جوش می‌خورند و خیلی محکم تو هم چفت می‌شوند. به همین دلیل درب و پنجره‌های یو پی وی سی خیلی محکم تر هستند. در حالی که درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی پروفیل‌ها به همدیگر پیچ می‌شوند و در زمان استفاده در برخی مواقع صدای سوت به گوش می‌رسد. البته اقدامات و کارهای زیادی برای برطرف کردن این مشکل در درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی انجام شده است. از جمله این کارها، استفاده از چسب‌های خاص است، تا آب بندی را انجام دهند. اما این گونه راهکارها نتیجه عالی و بسیار خوبی نمی‌دهد و باز نهایتا صدای سوت به صورت کم و بیش شنیده می‌شود.

در یو پی وی سی آب بندی خیلی بهتری وجود دارد. منظور از آب بندی بهتر این است که، در درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی پروفیل‌ها به هم جوش می‌خورند و خیلی محکم تو هم چفت می‌شوند.

  • ریگلاژ کردن درب و پنجره

از دیگر تفاوت‌هایی که مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم وجود دارد، ریگلاژ کردن آنها می‌باشد. ریگلاژ کردن درب و پنجره‌های آلومینیومی سخت تر و دشوارتر از ریگلاژ کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی است. درب و پنجره‌های آلومینیومی سنگین تر هستند و یراق آلات آنها نیز پیچیده تر است. در حالی که درب‌ها و پنجره‌های‌‌ی پی وی سی سبک تر هستند و یراق آلات ساده تری نیز دارند. بنابراین ریگلاژ کردن آنها راحت تر و آسان تر است. علاوه بر این یراق‌های یو پی وی سی دم درستی تر هستند.

تنوع یراق‌ها در این دو نوع پنجره کاملا متفاوت بوده و شما می‌توانید بسته به نیازهایتان یک نمونه یراق انتخاب کنید

  • نصب کردن درب و پنجره

از دیگر تفاوت‌هایی که بین درب و پنجره‌های آلومینیومی و درب و پنجره‌های یو پی وی سی وجود دارد، طریقه نصب آنها می‌باشد. نصب درب و پنجره‌های آلومینیومی با توجه به تنوعی که در یراق آلاتشان دارند، خیلی سخت تر و دشوارتر از نصب درب و پنجره‌های یو پی وی سی است. از سوی دیگر اگر درب و پنجره‌های آلومینیومی به مشکلی در حین نصب برخورد کنند، سخت تر می‌توان آن را برطرف کرد.

اگر چه در براق آلات درب و پنجره‌های آلومینیومی و یو پی وی سی مشابهت‌های زیادی وجود دارد. ولی با این وجود، به لحاظ استفاده از لولاها و دستگیره‌های و دیگر یراق آلات در درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی تنوع بالایی دارند، ولی این تنوع در درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی کمتر است.

  • طراحی و ظاهر درب‌ها و پنجره ها

از دیگر تفاوت‌هایی که در مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم باید به بررسی آن پرداخت، مربوط به طراحی و ظاهر و رنگ آنهاست. در این مورد اگر چه تفاوت محسوس و زیادی بین این دو درب و پنجره وجود ندارد. ولی با این حال، درب و پنجره‌های یو پی وی سی احتمال این که زردتر شوند، بیشتر است. در حالی که در درب و پنجره‌های آلومینیومی خبری از رنگ و رو رفتن و زرد شدن نیست.

در مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم باید گفت نمای هر دو نوع پروفیل زیباست، بسته به نوع نمای شما می‌تواند انتخاب شود

رنگ سفید، رنگ اصلی در درب و پنجره‌های یو پی وی سی است و با استفاده از روکش‌های لمینت طرح دار زیبایی ویژه‌ای به آن داده می‌شود. مقاومتی که این روکش‌ها دارند، بسیار بیشتر از رنگ کوره‌ای پروفیل‌های آلومینیومی است. این درب‌ها و پنجره‌ها به مرور زمان زیبایی خود را از دست می‌دهند. حتی در انواع رنگ‌های آنادایز این درب‌ها و پنجره‌ها کدر می‌شود و در انواع رنگ‌های کوره‌ای خراشیده شده و حتی با تغییر فصل با ریخته شدن رنگ مواجه می‌گردند.

بنابراین در یو پی وی سی اغلب رنگ‌ها سفید کار می‌شود. ولی با این حال، می‌شود، رنگ‌های دیگر را نیز به آن اضافه کرد. تنوع رنگ چوبی خیلی محبوب و مورد پسند است. اما در درب و پنجره‌های آلومینیومی هر رنگی که مدنظر فرد باشد. قابل انتخاب و قابل کار کردن است. علاوه بر این درب و پنجره‌های آلومینیومی رنگ‌های آنادایز را دارند، که اصلا در درب و پنجره‌های یو پی وی سی این خبرها نیست. در حالی که رنگ‌های آنادایز فوق العاده زیبا و جذاب هستند. از این رو، کاربران لاکچری را راضی نگه می‌دارد.

جدول مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم

مقایسه درب‌ها و پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی (UPVC) آلومینیومی
مقاومت برخورداری از مقاومت بالا در برابر حرارت، ساییدگی و غیره مقاومت کمتر در برابر ساییدگی و خوردگی و همچنین امکان آتش گرفتن در برابر حرارت بالا
ظاهر و زیبایی زیبایی بسیار عالی با توجه به امکان استفاده از طرح‌های مختلف به ویژه طرح چوب به دلیل این که امکان طراحی و رنگی بندی آن کمتر است، زیبایی آن نسبت به یو پی وی سی پایین تر است.
وزن درب و پنجره درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی در مقایسه با درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی سنگین تر هستند. درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی نسبت به درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی سبک تر هستند.
کیفیت با کیفیت تر است. سوراخ سوراخ نمی‌شود، در برابر مواد شیمایی مقاوم است و تغییر رنگ نمی‌دهد. سطح آلومینیوم می‌تواند سوراخ سوراخ شود، بعد از گذشت مدتی تغییر رنگ دهد و یا در برابر مواد شیمیایی و غیر آسیب پذیر است.
خصوصیت عایق بودن در برابر گرما و صدا قابلیت عایقی بالایی دارد خصوصیت عایق بودن آن به نسبت پایین تر است.
متریال مورد استفاده استفاده از لمنیت‌های روکش دار پروفیل معمولی و پروفیل ترمال برک
ویژگی‌های کلی برخورداری از رنگ‌های متنوع، ظاهر پلاستیکی و ارزش بالا سبک و براق، باریک، چشم انداز بهتر و نور طبیعی بیشتر
قیمت قیمت درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی نسبت به کیفیت آنها مناسب و به صرفه است. با توجه به کارآیی پایین و مشکلاتی که ممکن است، به وجود آورد، درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی گران تر هستند.
  • متریال و مواد به کار رفته در تولید

از دیگر جنبه‌ها و ابعادی که می‌توان به مقایسه درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی پرداخت، متریال و جنس آنها می‌باشد. در درب و پنجره‌های یو پی وی سی از روکش‌های لمینت دار و رنگ سفید برای تولید استفاده می‌شود. در کل همین حد است. اما در آلومینیوم متریال و روند تولید تا حدود بیشتر است. در تولید درب‌ها و پنجره‌های آۀومینیومی از پروفیل‌های معمولی است و پروفیل‌های ترمال برک استفاده می‌شود. پروفیل‌های ترمال برک دارای یک غشای پلی آمیک بین دو طرف درب و پنجره هستند، که موجب می‌شود، انتقال هوا صورت نگیرد. اما در درب و پنجره‌های آلومینیوم معمولی انتقال هوا صورت می‌گیرد. یعنی خود بدنه درب و پنجره انتقال دما را انجام می‌دهد. اما چون آلومینیوم است، این مقدار کمتر از آهن و دیگر موارد است.

روند خم کردن در پروفیل‌های یو پی وی سی ساده تر است!

  • مقایسه درب و پنجره از نظر سبک زندگی افراد

سبک زندگی افراد هم می‌تواند برای مقایسه درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی و یو پی وی سی مناسب است. بر اساس این که افراد از چه سطح مالی و توان مالی برخوردار باشند، می‌توان از انواع درب‌ها و پنجره‌ها استفاده کرد. استفاده از درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی بیشتر جنبه لوکس بودن و سرمایه داری دارند. بنابراین افراد مرفه و طبقات بالای جامعه از این نوع درب و پنجره استفاده می‌کنند. در حالی که از یو پی وی سی برای ساختمان‌های معمولی استفاده می‌شود. اما آلومینیوم، برای خانه‌های لوکس بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این جهت استفاده از یو پی وی سی رایج تر است و بیشتر استفاده می‌شود. در حالی که آلومینیوم کمتر مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد.

  • قیمت

در ادامه مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم باید گفت قیمت آلومینیوم‌ها خیلی گران تر است. به دلیل هزینه بالای مواد و همچنین تولید، قیمت درب‌ها و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی به نسبت یو پی وی سی گران تر هستند. لذا از نظر اقتصادی برای طبقات با درآمدی پایین جامعه استفاده از آنها مناسب نیست. بنابراین افراد کم درآمد و افرادی که می‌خواهند خونه‌های معمولی بسازند، از آلومینیوم استفاده نمی‌کنند.

جمع بندی

البته انتخاب یکی از درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی و UPVC بسته به ترجیح شخصی، بودجه و سایر عواملی که برای خریداران اهمیت دارد، بستگی دارد. سلیقه هر فردی متفاوت است. ولی از آن جایی که بین درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی و آلومینیومی تفاوت‌هایی زیاد وجود دارد. انتخاب یکی از آنها با توجه به این عوامل مهم است.

اما با توجه به این که، از نظر چفت و بست بودن، سوت نزدن، خدمات پس از فروش، قیمت و همین طور از جهت این که خود بدنه درب و پنجره انتقال دما را ندارد، یو پی وی سی‌ها بهتر است. از این رو، پیشنهاد ما هستند و ما استفاده از درب و پنجره‌های یو پی وی سی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ما در ارتباط باشیدinfo@afari-holding.ir

ساعات کاری
شنبه تا چهارشنبه 9 الی 17پنج شنبه ها 9 الی 13
دفتر مرکزی
تهران، خ ولیعصر، خ کاج آبادی

سـاختمان پارک، طبقه همکف
تلفکس
02173675000

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی آنلاین
09127779492

02122665434